Forretningsanalytiker 

Om Friday Group:

Siden 2016 har Friday Group ApS været leverandør af den perfekte fredag aften. Vi er en koncern bestående af 30 fuldtidsansatte og flere hundrede dedikerede unge mennesker, som tilbyder forskellige løsninger til hotel-, restaurations- og cateringmarkedet.

Koncernen består af fem brands, der blandt andet tilbyder cocktailoplevelser, isterninger og salg af drikkevarer; Cocktail Company, Is Til Fest, Potio, der drives af vores to afdelinger i hhv. Glostrup og Åbyhøj, samt cocktailbarerne Aloë og Kassen, der begge ligger i København. Vi har opnået 3 Gazelle-priser og er støttet af Innovations- samt Vækstfonden. I 2020 købte kapitalfonden Morph Capital en andel af selskabet.

Forretningsanalytikeren skal indsamle, analysere og kompilere data, der er nødvendige for at identificere tendenser og mønstre og derefter fremsætte anbefalinger til forretningsmæssige tiltag; kort sagt hvor kan virksomheden tjene flere penge. Du skal søge måder at forbedre budgetternes og prognosernes nøjagtighed og reducere omkostningerne i de tildelte afdelinger og projekter. Du vil referere direkte til CEO med ansvar for sikre opfølgning på igangværende forretningsaktiviteter med fokus på vækst og drift. Vi leder efter en kollega der kan arbejde 3 dage, 20 timer om ugen. 

Arbejdsopgaver og ansvar

Analysearbejde:

  • Undersøger og analyserer arten, virkningen og resultaterne af systemproblemer;
  • Opfylder dataprøver, projektanalyser, testverifikation og andre brugeranmodninger fra eksisterende kundedatabaser, og;
  • Fungerer som forbindelsesled til informationsteknologi og/eller eksterne leverandører for at støtte relevante systemer.

Projektledelse:

  • Løbende tilpasning af forretningsmodeller med fokus på eksisterende og nye data, således at vi følger markedet og bliver stærke på prissætningen;
  • Udarbejder og formidler detaljerede specifikationer for gennemførelsen og;
  • Sammenfatter finansielle og økonomiske datarapporter til gennemgang for ledere, chefer, kunder og interessenter.

Strategi:

  • Vi har gang i mange projekter på samme tid, og vi skal opbygge en projektstyrings model.
  • Naturligvis bygges vores fremadrede virk på en strategi, og det forventes du har en god erfaring med strategi arbejde og styring – du må især gerne have erfaring med forretningsudvikling og eskalering i Europa;
  • Udarbejder rapporter, tidslinjer og grafik for at formidle forventninger og fremskridt til ledelse, kunder, investorer og andre relevante parter, og;
  • Opretholder en aktuel forståelse af branchestandarder, tendenser og bedste praksis gennem branche- og andre faglige netværk.

Forretningsoptimering:

  • Bruger eksisterende og indsamler nye data:
  • Sætter fokus på omkostningsanalyser og forhandler om planer og tidsrammer og sikrer, at kunderne forstår det forventede resultat

Systemer og digitale værktøjer: 

  • Samarbejder med ledelsesgruppen for at opnå en grundig forståelse af de behov, der skal understøttes af informationssystemerne og teknologien, især med fokus på indsamling af faktuelle data;
  • I år 2021 stilles der store krav til at bruge digitale redskaber og programmer til at indsamle drift og viden, således vor strategi bygges på faktuelle tal og erfaringer;
  • Svarer på forespørgsler og rådgiver den administrerende direktør om nuværende og potentielle systeminput, -processer og -output;
  • Vedligeholder og sikrer korrekt dokumentation og koordinerer eller udfører testning af systemændringer.

Påkrævede kompetencer/viden/evner

  • Fremragende mundtlige og skriftlige kommunikationskompetencer på Dansk og Engelsk, svarende til et niveau C2;
  • Erfaren bruger af Microsoft Office Suite, beslægtede softwareprogram og Podio;
  • Ekstremt organiseret med stor sans for detaljer;
  • Fremragende ledelseskompetencer med evnen til at lede, motivere og organisere;
  • Evne til at tilpasse sig til forandringer;
  • Evne til at lære hurtigt og til at løse nye problemer på en kreativ måde;
  • Evne til at forhandle og bilægge uoverensstemmelser hurtigt og fredeligt;
  • Solide kompetencer indenfor strategi og taktisk planlægning;
  • God forståelse for og indsigt i hvordan man akkumulerer forretning og omsætning, gerne flere års erfaring med ledelse og handlingsplaner;
  • Kender værdien i et godt informationsflow både af data og til medarbejdere og ledere;
  • God til virtuelt at transformerer nøglebegreber, trends og muligheder, samt omsætte dette til handlingsplaner der eksekveres.

Uddannelse og erfaring:

  • Mindst fire års erfaring på området, gerne international erfaring;
  • Bacheloruddannelse inden for handel, ledelse, økonomi, regnskab, finansiering eller computer- og informationsvidenskab er påkrævet; kandidatgrad foretrækkes.

Vi har kontorer i Glostrup, og tilbyder betalt frokost, samt hyggelige fredagsbarer.

Vores værdier er: 
Loyalitet, Innovation, Glæde og Agilitet. Vi vægter at have det sjovt sammen, mens vi går efter vores mål.

Løn og muligheder:
Lønnen gives efter kvalifikationer og erfaring. Du har stor mulighed for at påvirke din egen hverdag samt fremtiden hos Friday Group i form af afdelingens resultater.

Send din ansøgning:
Send din ansøgning, dit curriculum vitae og et vellignende foto.

Tiltrædelse:
Gerne hurtigst muligt, men vi venter også gerne på den rette.

Arbejdstid:
Deltid – 3 dage,  20 timer om ugen. 

Vi glæder os til at høre fra dig! Søg stillingen – klik her. 

Friday Group ApS
Erhvervsvej 17,
2600 Glostrup
Denmark
Direct phone to HR: +45 3020 5192 
Website: https://fridaygroup.dk
CVR-nr 37749850